2014. szeptember 11., csütörtök

második nap

Ma úgy döntöttem, kicsit unschooling irányba sodródunk, elfáradtam tegnap az "evezésben".
Reggel, míg a gyerekek szöszmötöltek a szobájukban, B hamar visszaaludt (némi simogatás segítségével) az ágyában. Bementem hozzájuk. Ezt a füzetet lapozgatták:



Megnéztük a földgömbön (ami jelen esetben épp egy strandlabda) Ázsiát, azon belül Kínát, összehasonlítottuk Magyarországgal, meeennyivel kisebb, milyen messze van... Megnéztük, ha már ott vagyunk, a többi kontinenst is. (Később Apa kiegészítette az ismereteket a kontinensek vándorlásával, meg a Föld forgásának és keringésének bemutatásával - M volt a Nap.)



Ott hevert az esti mesés könyv a szőnyegen, kérték, h meséljek egy részt, szóval beosztottuk M-mel, egy oldalt ő, egyet én. Végig is olvastunk 4 fejezetet.
Közben B is becsatlakozott. Olvasás óra pipa. Környezet óra pipa. Mindenki boldog maradt és elégedett. 

És ebéd is lett, rakott krumpli, és még egy képzésre is eljutottam délután. Lám, vannak jobb napok. 
Az elmúlt hetek termése még egy csodarendezett gyerekszoba. Ott kezdődik a történet, h olvastam a Egyszerűbb gyermekkor c. könyvet, sajnos a felénél nem jutottam tovább, de elhittem neki (erős meggyőződésre juttatott), h a kevesebb tényleg több. És módszeresen selejtezni kezdtem a játékokat (is). 
Meg eszembe jutottak a szép kis címkék, amik még nem lettek kiaggatva. Szóval rendszereztem, és íme, az átlátható játékbirodalom:


A kíméletlen szortírozást túlvészelő plüssök, autók, kis izémizék bezsúfolódtak egy-egy fakkba ebben a lógóban.


A jelmezek két dobozt kaptak, egyikben a kiegészítők, másikban a ruhaneműk. A polcokon pedig könyvek, kártyák, összerakós-építkezős játékok, gyöngy, dominó...




Hát igen, könyvekből sok van. De hát azt hogy lehet selejtezni??
És alkottam új hajszínt is, mert megérdemlem, egy rézvörös:

2 megjegyzés:

  1. Visszafele:
    szupi az új hajad!
    nagyon szép a rendszerezett gyerekbirodalom!
    (épp tegnap selejteztem én is, ha érdekel pár "kinőtt" könyv, szívesen átadjuk őket!)
    nagyon cukik ezek a kölkök, ahogy együtt olvasnak!!!
    az unschooling meg egy nagyon cool dolog, hehe!

    VálaszTörlés
  2. Vikka!! :)
    - köszi, nekem is tetszik! :D
    - hát, a cetlik jól mutatnak, aztán meglátjuk, segít-e... törekedtem rá, h lássák, mik vannak merre. mert tág a repertoár, ha épp unalom törne rájuk... a kinőtt könyveknek azt hiszem hálás új tulajai lennének! :)
    - múltkor ők is megállapították magukról, h cukik. aztán abban maradtak, h mégis a legcukibb B.
    - az unschoolingról meg beszélgethetnénk sokat-sokat... ;)

    VálaszTörlés