2014. november 2., vasárnap

cikkezés

Mostanában több cikk is megjelent otthontanulás témában.

Zsebibaba - Mindenkinek becsöngettek?
hvg - Legális iskolakerülők - köszönik, jól vannak
Magyar Nemzet - Tejfog
Szabad Föld - Maguk szervezik az életüket
Csupa Szív - Interjú egy otthonoktató anyukával

Minket is megkeresett egy érdeklődő újságíró a Nők Lapjától. A blog csábította pont hozzánk. Több oldalról közelíti a témát az Évszakokban megjelenő cikkjében: Fóti Péterrel, a demokratikus iskola képviselőjével beszélgetett, André Sternnel készített interjút,  aki unschoolingban nőtt fel,  egy tanulóközösséget is bemutat, mi pedig vagyunk az otthontanuló család. Izgalommal vártuk, én kifejezetten örültem a megkeresésnek, szívesen beszélgetek erről a témáról, és azt is jónak találtam, ha megismeri a gyerekeket, eljön hozzánk, és beleláthat, hogyan is élünk. A kerítésen lógtak a kölkök, amikor megérkezett, mert épp munka zajlott, az útmenti fákat vágták vissza, azt csodálták. Együtt ültünk le a nagyszobában, végighallgatták a beszélgetést, néha bekapcsolódtak, S behurcolta az összes porcelánját, és megmutatta a néninek, M karkötőt fűzött neki, míg itt volt, és búcsúzásnál átadta. A diktafont leszámítva, ami rémesen zavarba hozott, kellemes beszélgetés volt.
Jó dolog, ha az emberek hallanak erről a lehetőségről.
Hiszen mindig van lehetőség választani, változtatni.
Jó erre magamat is emlékeztetnem, túlságosan is könnyen alkalmazkodó tudok lenni... néha az életem alakításának kárára.

1 megjegyzés:

  1. De izgalmas :-) Majd megkérem az otthoniakat, hogy vegyék meg nekem. Gratulálok!

    VálaszTörlés