B

Lilypie Premature Baby tickers

Lilypie First Birthday tickers

2015. január 8., csütörtök

zoknilélek

KonMari által kitaposott úton süvítve tovább, elérkezett a zoknik életének fordulópontja is.
Mert szerinte szegényeknek nagyon rossz, h összegöngyölve, krumpliként gurulgatnak a fiókban. Nos, nem annyira együttérzésből, inkább kíváncsiságból, és japán segítőm iránti lelkes elkötelezettségből... elkezdtem az általa ajánlott módon átrendezni a zoknis fiókot. Hajtogatva, állítva. És örömmel konstatáltam, a fele üres maradt! Így bekerülhettek a zoknik mögé a ruhás polcokon össze-vissza kallódó fürdőruhák végre! (És ja, nem szeretem a színes zoknikat.)


A khm... alsóneműket amúgy már egy ideje hajtogatva tárolom, tökre szeretem ezt a módit, szépen egymás mellé sorakoztathatóak így. Videó a hajtogatásról ITT, én is innen tanultam.

Még két érdekes gondolat.
Az egyik az elvégzett sulik, tanfolyamok jegyzetei. Ezeket nem érdemes megtartani. A könyvből tanulás helyett azért megyünk tanfolyamra, h tanár általi tanulást kapjunk, a témáért lelkesedő, hozzáértő személy élményt adjon - ez megtörtént. A jegyzetet úgysem fogod újraolvasgatni. Ha a tanultakat nem hasznosítod a gyakorlatban, a képzésnek sok értelme nem volt. Ezt mondja ő, és van benne igazság.
A másik az emléktárgyakkal kapcsolatos. Szeresd azt, aki most vagy! Élj a jelenben! Nem az a kérdés, egyszer régen örömet okozott-e az a tárgy - örömet okoz-e most? Nem az emlékeinket kell becsben tartanunk, hanem azt az embert, akivé váltunk általuk. A tér, amiben élünk, azt az embert kell szolgálja, aki most vagyok! Nem azt, aki voltam...
Már megéltem azt a régi pillanatot, enyém lett, amit adhatott. Az a múlt. A búcsú az emléktárgyaktól egyfajta lezárás, hálás továbblépés a jelenbe.
Amikor egyesével a kezedbe veszed a dolgaidat, gyakorlatilag a múltadat dolgozod fel. És ha ezt megtetted, elengedheted azokat a tárgyakat. Ezzel szabaddá teszed magad a jelenbe fordulásra. 

És
az igazán fontos dolgokból nincs is olyan sok.

Szeretem, h nem módszert tanít elsősorban, hanem gondolkodásmódot, magadra figyelést. És nem is olyan egyszerű ráállni az öröm-motivációs selejtezésre. Praktikum vezérel, ha nem vagyok résen. De kezdem érteni, mire is gondol, amikor azt mondja, ez valójában felfedezése annak, ki is vagyok, mit szeretek, mire vágyom, mire van szükségem igazán. Izgalmas, komolyan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése