2015. július 11., szombat

kajapara

Mi legyen ma a kaja?! Folytonos probléma. Amúgy sem vagyok egy konyhatündér. Úgy mentem férjhez, hogy a sajtos tészta és a bundáskenyér volt a repertoárom. Olyan házból való lány vagyok, ahol nem dívott a főzés...

Szeretném megreformálni a családi asztalt - kenyér minimalizálása, gluténmentesség, több zöldség-gyümölcs a menüben, finomított cukor leépítése.
(Azt mondják az okosok, h a durumtészta okés. És a teljes kiőrlésű cuccok, ugye.)

Na találtam ITT, a változatosság jegyében egy kis rendszert, megtetszett:

reggeli
hétfő - müzli, magvak, gyümölcs, lekvár, joghurt, gyümölcs leve
kedd - pirítós, melegszendvics
szerda - tojásos reggeli (bundás teljes kiőrlésűű kenyér, rántotta, főtt tojás)
csütörtök - palacsinta /na azért minden héten, ez luxus/
péntek - kása (tejbegríz, tejberizs, kukoricakása)
szombat - virsli zöldséggel
vasárnap - friss kenyér, felvágott

ebéd/vacsora
hétfő - tészta
kedd - főzelék
szerda - leves és desszert
csütörtök - egytálétel
péntek - hal
szombat - pizza...
vasárnap - hús körettel

Na akkor így hirtelen egy lista, mik is mennek az egyes kategóriákba (nagy megerőltetés nélkül):

Tésztafélék: milánói makaróni, sajtos tészta, kakaós tészta, túrós tészta, tojásos nokedli, pupusas
Főzelékek: zöldborsó főzelék, krumplifőzelék, zöldbabfőzelék
Levesek: húsleves, paradicsomleves, karfiolleves, zöldségleves, csurgatott tojásleves, gyümölcsleves
Desszertek: palacsinta, rizskoch, túrógombóc
Egytál: rakott krumpli, rakott karfiol, darálthúsos-krumplis rakott, krumplis tojás, lecsó,
Halételek: halas-paradicsomos tészta, rántott hal
Húsos ételek: rántott hús, sült hús, pörkölt, fasírt, rizses hús
Köretek: főtt krumpli, krumplipüré, rizs, kukoricás rizs, tészta, sült zöldségek, tarhonya

Urban Eve Líviánál vannak jó kis heti menütervező lapocskák ITT.

A Tesco oldalán van heti menü receptekkel ITT. Akciókhoz igazodva. Én onnan szoktam házhoz rendelni, szóval még jól jöhet.

A konyhamester.hu-n vannak receptek "evőrendben".

Keresgélek még főzös blogokat, ahol könnyű, és finom, bénáknak is megvalósítható, gluténmentes (mitől legyen még mentes?...mindenmentes...) recepteket találok. Tudtok ilyet?

Ja, jut eszembe, már egyszer volt egy ilyen nekifutásom, khm-khm, ITT van menütervezés meg kajatippek is... jó kis táblázatban, nyomtatható formában. Magamat hátba veregetve most ki is nyomtatom, és felteszem a hűtőre. Aztán összeírom a vásárolnivalókat. Éljen a jóháziasszonykodás!

4 megjegyzés:

  1. Hallod, én elég nagy konyhatündér vagyok, de nyár közepén, negyven fokban nem szoktam ilyeneken vacilálni. Ilyenkor, jó, ha egy lecsó kijön az ember keze alól... minden elismerésem! De olyanról, hogy kakaós tészta, még az életemben nem hallottam.... az valami pesti dolog :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld, a kakaós tészta az oviból szivárgott be az otthonunkba... :D

      Törlés
  2. Viccen kívül a Nosalty-n nézelődjél, azt is be tudod állítani, hogy mi ne legyen a receptben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszi, már meg is néztem, tényleg hasznos!! A mai ebédre már onnan ihletődtem.

      Törlés