2015. október 16., péntek

Két Lotti

M olvas, olvas, és olvas. A blog oldalsávjában jegyzem is, miken van már túl.
A teljesség igénye nélkül, megvolt a Kincskereső Kisködmön, a Pál utcai fiúk, Lassie hazatér, Robinson Crusoe. Csak, hogy afféle kötelezőket említsek. Igen, én erre büszke vagyok.

Lassan kiürül a könyvespolc, szóval újra könyvtárazók leszünk. (Leszoktunk róla, mert újra meg újra elmaradtunk a visszavitellel, és az ebből következő kellemetlen érzések/pótdíjak lelomboztak minket. Szégyen a futás, de hasznos. Vagy ez nem illik ide...? :)) Szóval megjavulunk, kinevezünk egy könyvtári könyveknek való polcot, mindig oda tesszük, és akkor jól meg is találjuk, és beírjuk a naptárba, nem is csak aznapra, hanem már hamarabbra is... meg ilyen világmegváltás.

Na, de - olvasónaplót kéne írni valamelyik könyvből, ami (azért az erősen megújításra szoruló) iskolai kötelező olvasmánylistának megfelel, tehát harmadikosoknak javasolják. Viszont egyáltalán nem vagyok az olvasónaplóskodás híve, élményrabló cincálgatás... Már a Vukkal próbálkozva befürödtünk.

Szeretek kitalálni, összeállítani mindenféle feladatokat, de ez most nagyobb falatnak bizonyulna annál, mint amire vállalkozni szeretnék. Nyilván újra kéne olvasnom hozzá a kiválasztott regényt, meg satöbbi.
Szóval a Gyereketetőn körülnéztem, és a Két Lotti lett a befutó. Már olvasta M. Megrendeltem a lapbook-ot. Első ilyen tapasztalatunk, izgatottan álltunk neki. Mindenképpen százszor jobb, mint bármiféle hagyományos útja az olvasmányelemezgetésnek.

A lapbook alapjához is a Gyereketetőről kaptam segítséget, innen. Ugyan nem fotókartont használtunk, bár ezerszer egyszerűbb lett volna, de épp nem volt itthon, és mi akkor azon nyomban akartuk elkészíteni - szóval ikeás függöny papírcsomagolását használtunk, ami vékonyabb karton, és van "füle". Megszenvedtem vele, míg összeragasztgattam...



Na majd ha haladunk, még hozok képeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése