2016. május 27., péntek

ballada

Az Időfutár egyik részében megemlítették Kőműves Kelement, úgyhogy belecsaptunk a balladákba.

Elolvastuk a verset, és egy neten talált képen megmutattam a gyerekeknek a régi általános iskolám falán lévő domborművet, ami a vers megjelenítése. Gyerekként nagyon megérintett engem. Az iskolám sajnos azóta már üresen áll, de a falán még látható az alkotás.


Egy kisfiú előadásában is meghallgattuk youtube-on, ITT.

Szerettek volna még balladákat, így meghallgattuk Arany Jánostól A walesi bárdokat is, Sinkovits Imre előadásában. Közben többször megállítottam a videót, és megbeszéltük, miről is van szó éppen.



Koncz Zsuzsától a megzenésített walesi bárdok:



Arany balladaköltészete a zanza tévén, ITT!

2 megjegyzés:

  1. Oda jártál? Anyukám is ott tanított több, mint 30 évig. (A vezetéknevemből kitalálhatod, ki is ő. :-) Ő is nagyon sajnálja, hogy üresen áll az épület...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, oda jártam! Szia, Éva néni lánya! :) De szerettem őt! Németh Tünde osztályába jártam, oda , amelyiket 8 évig vitte. Talán emlékszik! Timi vagyok! Milyen kicsi a világ! :D

      Törlés